Nieuws

Klantgerichtheid en incasso, gaat dat hand in hand?
  • Home
  • Nieuws
  • Klantgerichtheid en incasso, gaat dat hand in hand?
01-11-2017
Kan ik mijn klant behouden die niet goed betaalt? Zeker weten! Je klant op de eerste plek zetten. En echt luisteren naar wat er gezegd wordt en hiernaar handelen. Klantgerichtheid in organisaties vinden we van groot belang (zeggen we). Maar wel vaak maar tot het moment dat de beste klant stopt met betalen. Kan je incasso ook klantgericht aanpakken? En hoe pak je dit dan aan? Wat zijn nou nuttige tips om klantgerichtheid op de agenda te krijgen in deze moeilijke processen?

Bedrijven doen veel moeite om nieuwe klanten te werven. Steken ontzettend veel geld in grote marketingcampagnes om de klant te leren kennen en te werven. Zetten callcenters in om klanten te werven en te helpen bij het aanmelden. Om klantwaarden op te zetten en te koppelen in CRM-systemen. Maar als niet alle processen en uitingen op orde of onduidelijk zijn, verliezen we toch een beste klant als deze een keer niet kan betalen. Want wat doe je als de klant aangeeft niet meer te kunnen betalen?

Lees verder opCreditexpo.nl